.

piątek, 7 sierpnia 2015

Fińska tarta z jagodami




Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, czy ta tarta rzeczywiście fińska jest i czy w tym kraju takową się jada, jednak wiele stron i blogów taką wersję przedstawia. Szukałam fińskich przepisów, zaufałam internetom i moja tarta jest, a właściwie była, fińska. Tak uznajmy przynajmniej. To kraj, który chcę koniecznie odwiedzić, podobnie jak Skandynawię i mam nadzieję kiedyś te marzenia spełnić. Fascynuje mnie kultura północy, więc i w kuchni nie mogę być do tyłu. 
Krem którym zalewa się jagody, po upieczeniu jest zwarty, ale jednocześnie kremowy i nie za słodki. Na jagodowy sezon tarta w sam raz. 


 
FIŃSKA TARTA Z JAGODAMI
korzystałam z tego przepisu || forma do tarty 25cm

spód:
- 200g mąki pszennej
- 150g masła
- 1 jajko
- 150g cukru
- szczypta soli

Mąkę przesiać na stół z solą i cukrem pudrem. Dodać zimne masło pokrojone w kostkę i zagnieść gładkie ciasto. Schować je do lodówki, owinięte folią spożywczą na pół godziny. Po tym czasie, ciasto rozwałkować i wylepić nim formę do tarty (wysmarowaną masłem i posypaną mąką). Spód ponakłuwać widelcem lub obciążyć fasolą czy kulkami ceramicznymi wysypanymi na kawałek folii aluminiowej. Piec do zarumienienia (ok. 20min) w 190 stopniach.

nadzienie:
- 400g umytych jagód
- 1 jajko
- 250ml jogurtu greckiego lub kwaśnej śmietany (u mnie pół na pół)
- 50 g cukru pudru  

W misce zmiksować jajko z jogurtem lub śmietaną i cukrem. 
Na podpieczony spód wysypać jagody i zalać je mieszanką jogurtową. Wstawić tartę na następne 30 min. do piekarnika i piec do momentu aż wierzch tarty się zetnie. Po wystudzeniu ciasto należy schłodzić - wtedy smakuje najlepiej!

Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Mąki to chyba 200g a nie 20?

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmmm.. wygląda super :)
    Chyba się skuszę :)
    Zapraszam nataliakupczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmmm.. wygląda super :)
    Chyba się skuszę :)
    Zapraszam nataliakupczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmmmm.. wygląda super :)
    Chyba się skuszę :)
    Zapraszam nataliakupczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń