.

środa, 24 czerwca 2015

Sezamowy ryż z brukułami


Do tej pory brokuł często pojawiaj się u mnie w towarzystwie masła orzechowego. Dopóki nie odkryłam, że z tahini... jest jeszcze lepszy. Zdecydowanie lepszy! Nie potrzeba wielu składników - te główne bronią się same i nie warto zakłócać ich smaku. Prosto banalnie, ale, jak dla mnie, przepysznie!

SEZAMOWY RYŻ Z BROKUŁAMI
2 porcje

- woreczek ryżu (lub więcej wg uznania)
- 1 brokuł (może być mrożony
- 5 łyżek tahini
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- ząbek czosnku
- 3 łyżki sezamu (użyłam łuskanego i niełuskanego)
- 2 łyżeczki ulubionych suszonych ziół
- sól i pieprz

Ryż ugotować wg przepisu na opakowaniu.
W tym czasie poobierać i umyć brokuła. Gotować ok. 15min w lekko osolonej wodzie.
Na rozgrzanej oliwie zeszklić posiekany czosnek. Wrzucić ugotowany ryż i podsmażyć. Dodać tahini i sezam oraz doprawić solą, pieprzem i ziołami. Całość chwilę podsmażać. Na końcu dodać brokuła i wymieszać lub podać go na talerzu oddzielnie.
Przed podaniem, danie posypać sezamem.

Smacznego!


Serdecznie zapraszam do wypełnienia króciutkiej ankiety po prawej stronie. Można udzielić kilku odpowiedzi.

5 komentarzy:

  1. wczoraj miałam podobny pomysł na dzisiejszy obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prezentuje się genialnie, zapisuje przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy 15 minut na brokuł to nie za dużo?

    OdpowiedzUsuń