.

poniedziałek, 29 czerwca 2015

Makaron z bobem i camembertem


Na wstępie przyznam, że to był pierwszy raz, kiedy jadłam bób. Czuję nie tyle wstyd, co żal, że tak późno sięgnęłam po to, jakże smaczne, warzywo. Powiedzieć Napisać, że ten makaron był "dobry" to zdecydowanie za mało. To jeden z najlepszych obiadów w ostatnim czasie. Obiad stworzony na lato, a przy tym szybki i prosty.


MAKARON Z BOBEM
2 porcje

- 2 porcje makaronu (użyłam kolorowego)
- 200g bobu
- pół szklanki śmietany kremówki
- ząbek czosnku
- łyżka oliwy z oliwek
- łyżeczka suszonego tymianku
- łyżeczka suszonego rozmarynu
- kilka gałązek świeżej bazylii
- sól i pieprz
- pół krążka sera camembert

Makaron ugotować w osolonej wodzie wg przepisu na opakowaniu (al dente). Nie wylewać całej wody po gotowaniu- zostawić odrobinę do sosu.
Bób opłukać i gotować w osolonej wodzie przez 15min. Ugotowany bób opłukać zimną wodą i wg uznania obrać ze skórki.
Na głębokiej patelni rozgrzać oliwę. Zeszklić na niej posiekany drobno czosnek. Dodać ugotowany bób i smażyć kilka minut.. Dolać śmietankę, doprawić solą, pieprzem, rozmarynem i tymiankiem. Dodać ugotowany makaron i kilka łyżek wody od jego gotowania. Całość chwilę podgrzewać, aż sos zgęstnieje i oblepi makaron. Na samym końcu wmieszać listki świeżej bazylii.
Makaron rozłożyć na talerze i podać z kawałkami sera camembert.
Smacznego!

Serdecznie zapraszam do wypełnienia króciutkiej ankiety po prawej stronie. Można udzielić kilku odpowiedzi.



2 komentarze:

  1. Wygląda bardzo apetycznie i smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja nie jadłam go jeszcze w tym sezonie, a atak sie stęskniłam, że mała głowa. Na pewno zrobię. Uwielbiam połączenie bazylii, rozmarynu i tymianku! :D

    OdpowiedzUsuń