.

wtorek, 23 czerwca 2015

Leniwe z serka typu włoskiego ze szpinakiem


Mała-wielka odmiana od klasycznych twarogowych klusek, tak dobrze znanych. Śmietankowy smak serka włoskiego sprawi, że kluseczki będą delikatne w smaku i dobrze połączą się ze szpinakiem. Trochę ciasta postanowiłam zrobić bez jego dodatku, dla urozmaicenia. Warto spróbować, bo przepis łatwy (jak wszystkie, haha) i niewymagający. 

KLUSKI LENIWE Z SERKA TYPU WŁOSKIEGO ze szpinakiem
2 porcje

kluski:
- 1 opakowanie serka typu włoskiego (Capri) - 220g
- 1 małe jajko
- 100g dowolnej mąki
- 2 garście świeżego szpinaku
- sól i pieprz

Szpinak zmiksować z serem (ja połowę klusek zrobiłam bez dodatku szpinaku). Wbić jajko, dodać mąkę, doprawić solą i pieprzem. 
Dłońmi wymieszać ciasto i uformować z niego niewielkie kuleczki albo wykroić kopytka. Zagotować w garnku lekko osoloną wodę i wrzucać kluski. Gotować jeszcze chwilę po wypłynięciu na powierzchnię. Odcedzić i podawać z sosem.

sos:
- 250g pieczarek
- 1/2 szklanki śmietanki 18% lub 30%
- płaska łyżka mąki pszennej
- sól i pieprz
- łyżeczka oliwy z oliwek

Pieczarki obrać i pokroić wg uznania i smażyć na oliwie po przykryciem aż zmiękną i ściemnieją.
Śmietankę wymieszać z mąką i wlać na patelnię i wymieszać. Jeszcze chwilę podgrzewać sos aż zgęstnieje.
Kluski podałam z sosem i koperkiem.

Smacznego!

Serdecznie zapraszam do wypełnienia króciutkiej ankiety po prawej stronie. Można udzielić kilku odpowiedzi.

2 komentarze:

  1. Serka capri nigdy nie jadłam, ale pamiętam, że już jedne kluski u Ciebie z nim kiedyś widziałam i mnie zaintrygował, chyba muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń