.

wtorek, 19 maja 2015

Wegańskie ciasto czekoladowe - wilgotne i pyszne




Przygotowanie tego ciasta przez bardzo długi czas odkładałam, ale kiedy ostatnio mnie ewidentnie naszło na czekoladowe smaki, przypomniałam sobie o nim. To jeden z tych przepisów, podczas robienia których myśli się "z tego nic nie wyjdzie, zaraz to wywalę do kubła...". Nic bardziej mylnego, bo z tego rzadkiego, niewiele obiecującego ciasta, wychodzi przepyszny, wilgotny i przede wszystkim czekoladowy wypiek. Jest całkowicie wegański, z małą ilością tłuszczu, pełnoziarnisty (chociaż myślę, że wyjdzie z użyciem mąki bezglutenowej!). U mnie zagościł nawet na śniadanie (klik). Nic tylko robić!


WEGAŃSKIE CIASTO CZEKOLADOWE
tortownica 20 cm || korzystałam z przepisu na Moich Wypiekach

- 1,5 szklanki mąki (u mnie pełnoziarnista)
- 3 łyżki gorzkiego kakao
- 2/3 szklanki cukru / ksylitolu
- 3 łyżki oleju o delikatnym smaku
- szklanka wody
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1 łyżeczka octu

- ekstrakt z wanilii
- szczypta soli
Do dużej miski przesiać  mąkę pszenną, kakao, sodę, sól, dodać cukier.
Następnie dodać wszystkie pozostałe składniki i wymieszać widelcem lub łyżką.
Ciasto przelać do foremki wyłożonej papierem do pieczenia, wyrównać i piec w 170 stopniach przez ok. 40 min. (do suchego patyczka).
Wyjąć ciasto z foremki po jego wystudzeniu.
Ja posmarowałam je rozpuszczoną gorzką czekoladą (wegańską). Polecam przechowywać je w lodówce, bo dzięki temu jest smaczniejsze, wg mnie ;)
Smacznego!

14 komentarzy:

  1. Wygląda wspaniale! Koniecznie muszę podobny zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. chcę to ciacho - tu i teraz! o mamo, jest boskie! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Smaczne, zdrowe i czekoladowe.. czy może być coś lepszego?;)
    Pozdrawiam!
    www.kornikwkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Przypomina mi maminego murzynka :) Skusiłabym się na spooory kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam, wygląda na obłędnie czekoladowy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie się chłodzi... Moje nie wyszło takie wysokie, bo tylko na 4 cm, ale smak rekompensuje to absolutnie! Przełozone domowymi powidlami i polame gorzką polewą jest oblędnie!!! Cudowny przepis!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zależy wszystko od mąki. Ta z pełnego przemiału - trudniej rośnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobilam he na corki urodziny, byla zachwycona. Dalam tylko pol szklanki cukru ale przelozylam konfiturami wisniowymi i oblalam rozpuszczona gorzka czekolada z dodatkiem roslinnrgo mleka i cukru.Dziekuje :) Najlepsze weganskie ciato czekoladowe jakie jadlam.
    Basis.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja dwie rzeczy tylko zmieniłam/dodałam i wyszło meegaapyszne!
    Mianowicie, zamiast esktraktu z wanilii, dałam aromat arakowy i [nie na wierzch, tylko do samego ciasta!] dodałam mix rodzynek z żurawiną - jeeeju jakie to dobre wyszło! <3

    OdpowiedzUsuń
  10. a jeśli by użyć innej mąki? jakiejś bez glutenu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są specjalne mieszanki bezglutenowe - odkąd u mojej przyjaciółki zdiagnozowano celiakię jestem mocno na bieżąco ;D

      w ogóle zapraszam, będę też dawała przepisy z naszych wspólnych gotowań

      Usuń
  11. Cudowne! zrobię moim chłopcom do pracy ;D

    OdpowiedzUsuń