.

środa, 6 maja 2015

Kukurydziane ciastka z ziarnami (bezglutenowe)


Od bardzo dawna nie było na blogu żadnych ciasteczek, także musiałam jakiś upiec. Padło na bezglutenowe i niezwykle smaczne, kruche, maślane ciasteczka kukurydziane z ziarenkami. urzeka mnie ich słoneczny wygląd - na wiosnę czy lato pasują idealnie Pachną i smakują świetnie, jestem pewna, że do nich wrócę, a Wy koniecznie musicie je upiec - znikają w mgnieniu oka!

               

KUKURYDZIANE CIASTECZKA Z ZIARNAMI
12 sztuk

- 170g mąki kukurydzianej
- 100g zimnego, pokrojonego w kostkę masła
- 100g drobnego cukru trzcinowego
- szczypta soli
+ słonecznik, posiekane orzachy, siemię lniane itp.
+ odrobina masła i cukru na wierzch ciasteczek

Ze składników na ciasto szybko zagnieść ciasto, ewentualnie dodając odrobinę zimnej wody. Ciasto najlepiej schłodzić kilkanaście minut w lodówce. Następnie podzielić ciasto na dwanaście części i z każdej uformować placek -ciastko. Ułożyć je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wierzch ciasteczek posypać ziarnami, następnie szczyptą cukru i położyć na wierzch odrobinkę masła (da to słodką i chrupiącą skorupkę na ciastkach, a ziarenka nie będą się osypywać). Piec w 200 stopniach do zarumienienia ciasteczek, czyli ok 25 min.  Ciastka delikatnie zdjąć z blaszki i studzić na kratce.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. wspaniałe ciasteczka, aż chciałoby się porwać jedno :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne:) ja zrobiłam z miksu mąk kokosowej, z amarantusa i kukurydzianej. Zniknęły w mgnieniu oka:)

    OdpowiedzUsuń