.

piątek, 3 kwietnia 2015

Kokosowa babka na białkach


Znane jest mi uczucie, kiedy z przygotowania jakiegoś ciasta zostaje np. 10 białek. W życiu bym ich nie wyrzuciła, nie ma mowy. Na robienie bezy nie mam jednak czasu ani ochoty. Jeżeli jest Wam to równie bliskie, jak mi, polecam Wam gorąco ten przepis. Chrupiąca skórka, miękki, wilgotny środek, taka duża (i jeszcze lepsza!) wersja kokosanki. I ten cudowny kokosowy aromat! Przygotowanie jest naprawdę szybkie i nawet szybko się piecze. Moja tak urosła, że nie mogłam jej wyjąć z piekarnika, haha! Na święta będzie w sam raz!

KOKOSOWA BABKA NA BIAŁKACH
1 babka klasycznej wielkości || przepis własny

- szklanka mąki
- 3/4 szklanki wiórków kokosowych
- szklanka białek jaja (8-10sztuk)
- niepełna szklanka cukru
- 100g rozpuszczonego, przestudzonego masła
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
- ekstrakt waniliowy
- łyżeczka soku z cytryny
- szczypta soli

Do miski przesiać mąkę, dodać cukier, wiórki kokosowe, proszek do pieczenia i sodę. Wymieszać.
Wlać rozpuszczone masło i ekstrakt waniliowy.
W drugiej misce, białka ubić na pianę, z dodatkiem soku z cytryny i soli.
Stopniowo dodawać pianę do miski z mąką i delikatnie mieszać.
tak przygotowane ciasto przelać do foremki na bakę i piec ok 40min. (do suchego patyczka) w 180 stopniach. Po wystudzeniu posypać cukrem pudrem, polać lukrem lub białą czekoladą.

Smacznego!

4 komentarze:

  1. Piękna Ci wyszła zarówno babka jak i zdjęcia! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie wygląda! Jadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja mam zawsze problem z wykorzystaniem żółtek, także możemy się wymienić :D
    a babka wygląda pysznie ! : )

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak babka to na żółtkach! Nie no, fajny pomysł, widać, że puszysta ;)

    OdpowiedzUsuń