.

środa, 4 lutego 2015

Klasyczne ciasto "murzynek"



Przyznam szczerze, że u mnie w domu nigdy nie robiliśmy tego ciasta. Mimo to jest ono na tyle popularne, że często miałam okazję je jeść - a to u kogoś a to na stołówce nad morzem ;). Wiedziałam, że jest proste w wykonaniu i byłam pewna, że się uda, gdyż mój piekarnik jakoś lubi się z tego typu, "babkowymi" wypiekami. Znany i lubiany - murzynek. Nawet Babcia pochwaliła - "bo babka jest udana, kiedy pęknięta" ;)

KLASYCZNY "MURZYNEK"
średnia keksówka || wypadkowa przepisów z internetu

- 1,5 szklanki mąki
- szklanka cukru
- 250 margaryny lub masła
- 4 łyżki wody
- 4 jajka
- 4 łyżki kakao
- łyżeczka proszku do pieczenia
- szczypta soli

W rondelku zagotować margarynę, wodę, cukier i kakao. Zdjąć z ognia i przestudzić.
W misce lekko ubić jajka. Przesiać do nich mąkę z proszkiem do pieczenia i wlać margarynę z kakao.
Całość wymieszać, aż do pozbycia się grudek.
Ciasto przełożyć do wyłożonej papierem do pieczenia keksówki. Piec w 170 stopniach przez ok. 40-50 min - do suchego patyczka.

3 komentarze:

  1. Też nigdy się nie zabrałam za klasycznego murzynka, ale jadłam wiele razy :) Taka dawka kakao to jest to :)

    OdpowiedzUsuń
  2. murzynek u mnie baardzo często się pojawia, każdy go lubi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No ślicznie Ci wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń