.

czwartek, 29 stycznia 2015

Gołąbki z soczewicą


Gołąbki to jedno z takich dań, które chyba zawsze lubiłam i z tego co widzę smakuje ona wielu osobom. Czasem te sklepowe, ale zdecydowanie najlepsze są te domowe, co robi Babcia...
Zawsze zdejmowałam kapustę i wyjadałam sam środek, ale dobrym sosem pomidorowym (albo, co częściej miało miejsce - ketchupem) nigdy nie pogardziłam. Postanowiłam spróbować nieco innej wersji tego znanego dania - z soczewicą. Tak powstał smaczny, wegetariański, a nawet wegański obiad, chociaż przyznam, że kapustę i tak ściągnęłam ;)



GOŁĄBKI Z SOCZEWICĄ
6-7 gołąbków || korzystałam z TEGO przepisu

- 3/4 szklanki zielonej soczewicy
- woreczek ryżu
- 1 cebula
- ząbek czosnku
- 1 papryka (użyłam żółtej, ale można dowolną)
- 2 łyżki oliwy
- ulubione zioła i przyprawy (polecam paprykę, tymianek...)
- sól i pieprz
 + główka kapusty

Do rondelka wsypać ryż i soczewicę, zalać wodą i posolić. Garnek przykryć i gotować, póki soczewica i ryż nie będą bardzo miękkie, a woda całkowicie się wchłonie.
Na patelni rozgrzać oliwę i zeszklić na niej posiekaną cebulkę i czosnek. Na to dodać pokrojoną w kostkę paprykę (ew. można dać też inne warzywa) i całość chwilę podsmażać. Do tego dodać ugotowaną soczewicę z ryżem i wszystko razem połączyć.
Z kapusty zdjąć wierzchnie liście i wyciąć głąb. Resztę sparzyć w wodzie.
W liście zawijać farsz. Gołąbki włożyć do garnka zalać bulionem lub ew. wodą i gotować na najmniejszym ogniu ok. 40-50min, aż kapusta będzie miękka.
Gołąbki najlepiej podawać z sosem pomidorowym ;)

Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Takiej wersji gołąbków jeszcze nie widziałam. Zaintrygowałaś mnie muszę ci powiedzieć :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Już wiele osób mi polecało taką wersję gołąbków, więc muszę w końcu spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie przepadalam nigdy za golabkami, kapusta mi nie pasowali i rowniez zjadalam tylko srodek.
    Taki farsz wydaje się być jeszcze lepszy od tradycyjnego ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka wersja przemawia do mnie najbardziej! :) Tradycyjnych gołąbków nie jem, ale lubię nadziać kapustę swoim farszem - kasza/soczewica, pieczarki, cebulka i inne warzywa. Jestem ciekawa tej zielonej soczewicy, bo głównie używam czerwonej :)

    OdpowiedzUsuń