.

wtorek, 27 stycznia 2015

Ciasteczka wyciskane z marmoladą


Jestem pewna, że większość z Was kojarzy te ciasteczka. Prawie w każdej cukierni czy nawet w zwykłym spożywczaku można jest dostać. Są tanie i smakują wyjątkowo. Mi szczególnie kojarzą się z dzieciństwem. Postanowiłam zrobić ich domową wersję i wiem, że powtórzę je jeszcze nie raz!




CIASTECZKA WYCISKANE Z MARMOLADĄ
2 blachy ciasteczek || źródło przepisu - Moje Wypieki

- 300 mąki pszennej
- 50g mąki ziemniaczanej
- 200g miękkiego masła
- 2-3 żółtka
- 100g cukru pudru
- cukier waniliowy lub wanilia (opcjonalnie)
- szczypta soli
 + marmolada lub konfitura

 Masło utrzeć na puszystą masę z cukrem pudrem i wanilią lub cukrem waniliowym. Dodać żółtka i wymieszać. Następnie przesiać mąkę pszenną i ziemniaczaną z solą. Ciasto dokładnie wymieszać na jednolitą masę. Jeżeli będzie za gęste do wyciskania (jak było w moim przypadku - dodać kilka łyżek mleka i wymieszać). Masę przełożyć do rękawa cukierniczego z gwiaździstą końcówką i wyciskać ciasteczka na blachę wyłożona papierem do pieczenia. Na ciasteczka nakładać odrobinę gęstej marmolady. Piec w 170 stopniach ok. 10-12 min - do lekkiego zarumienienia.

Smacznego!

5 komentarzy:

  1. ślicznie wyglądają:) idealne do kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialne ciasteczka, jestem pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. chętnie bym porwała kilka ciasteczek uwielbiam takie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie ciastka to smak dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Są wyjątkowo urocze :) Smaki dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń