.

środa, 31 grudnia 2014

Popękane ciastka z nutellą


Święta, święta i po świętach - rzec by się chciało. Nie ma co się jednak martwić, bo dziś czeka nas Sylwester. No właśnie. Może szukacie przekąski, która wszystkim posmakuje na imprezie albo po prostu macie ochotę upiec pyszne ciasteczka. To jest dobry przepis. Przygotujcie ciasteczka z nutelli. A do tego tak pięknie popękane ciasteczka z nutelli!


Ich wykonanie jest niezwykle szybkie i proste, a efekt doskonały. Podczas, gdy piekarnik się nagrzewa, Wy przygotowujecie ciasto, pieczecie 10 minut i gotowe!


POPĘKANE CIASTECZKA Z NUTELLI
ok. 16 ciasteczek || korzystałam z TEGO przepisu

- 200g mąki pszennej
- 150g nutelli
- 1 jajko
- 80g cukru
- 50g masła
- kilka kropel ekstraktu z wanilii
- łyżeczka proszku do pieczenia
- szczypta soli
- pełna garść posiekanych orzechów laskowych

W jednej misce połączyć mąkę, cukier, sól i proszek do pieczenia.
W drugiej zmiksować nutellę, masło, jajko i wanilię.
Do mokrych składników dodać suche i wymieszać.
Na koniec wsypać posiekane orzechy i połączyć je z ciastem. Miskę wstawić do lodówki, aż masa stwardnieje. 
Z ciasta formować kulki wielkości orzecha włoskiego, obtaczać w cukrze pudrze, układać w odstępach na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piec w 180 stopniach ok. 10min. 
Mi wyszły trochę za twarde, bo za długo je piekłam - w takim przypadku wystarczy włożyć je do szczelnie zamkniętego pojemnika, np. z kawałkami jabłka.

4 komentarze:

  1. Jestem pewna, że moja siostra by je pokochała :D

    OdpowiedzUsuń
  2. W mojej ulubionej cukierni sprzedają ciastka w wyglądzie identyczne i są to moje ulubione :)
    Szczęśliwego Nowego Roku! :*

    OdpowiedzUsuń
  3. z nutellą? to już mnie masz :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem dlaczego, zawsze bardzo lubiłam takie popękane ciastka :P Robiłam kiedyś bardzo podobne, ale dodawałam chyba jeszcze mielone migdały...Twoje wyglądają bardzo smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń