.

niedziela, 7 grudnia 2014

Korzenna kasza gryczana z dynią i sosem nerkowcowym

Sezon na dynię się już skończył, chociaż w sklepach jeszcze resztki da się spotkać. A może macie jej kawałki schowane w zamrażalniku? Dzisiaj prosty przepis na wykorzystanie tego cudownego warzywa. Najwyżej się przyda za rok :)


KORZENNA KASZA GRYCZANA Z DYNIĄ i sosem nerkowcowym
2 porcje

- woreczek ugotowanej kaszy gryczanej
- 2 łyżki oleju
- ząbek czosnku
- mała cebulka
- po 1/3 łyżeczki: cynamonu, imbiru, kardamonu, mielonych goździków
- 300g obranej, pokrojonej na kawałki dyni
- łyżeczka brązowego cukru
- natka pietruszki
- sól i pieprz
sos:
- 2 łyżki masła z nerkowców (ew. z orzechów ziemnych)
- 2 łyżki soku z cytryny
- łyżeczka oliwy z oliwek
- sól i pieprz

Dynię przełożyć do rondelka, dodać cukier, łyżkę oleju i kilka łyżek wody. Przykryć i prażyć na małym ogniu aż będzie miękka. Po tym czasie doprawić solą i pieprzem oraz wymieszać z posiekaną natką pietruszki.
Na rozgrzanej łyżce oleju zeszklić posiekaną drobno cebulkę i czosnek. Wrzucić ugotowaną kaszę. Doprawić solą, pieprzem i wszystkimi przyprawami korzennymi.Całość podsmażać chwilę, mieszając, by wszystko się połączyło.
Składniki na sos wymieszać.
Kaszę podawać na ciepło z dynią i sosem.

5 komentarzy:

  1. ten sos najbardziej mnie zainteresował:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U Mnie sezon dynie trwa wnet cały rok ;)Jeszcze 1, 40 kg czeka na mnie w piwnicy już mi pomysłów brak;(
    + zamrożone puree w liczbie 60 kg

    Ehhh co z tego jeszcze można zrobić zupy były,ciasta,ciasteczka,torty były,placki,naleśniki były,frytki.

    OdpowiedzUsuń
  4. O, ja właśnie wczoraj na obiad jadłam pieczoną dynię z sosem z nerkowców, tyle że dodałam do niego płatków drożdżowych :)

    OdpowiedzUsuń