.

czwartek, 18 grudnia 2014

Ciasto cytrusowo-makowe - na święta!



Zauważyłam, że mój piekarnik bardzo lubi wszelakie ciasta ucierane i babki, bo zawsze mi w nim idealnie wychodzą.  Zrobiłam więc następne. Ciasto, które pachnie wprost przepięknie. Tak samo dobrze się z resztą prezentuje. Przede wszystkim jest jednak niesamowicie smaczne - wilgotne, ale w żadnym razie nie zakalcowate, aromatyczne, miękkie, słodkie, ale nie za bardzo idealne i takie... świąteczne!



CIASTO CYTRUSOWO-MAKOWE z polewą z białej czekolady
korzystałam z tego przepisu, ale go zmodyfikowałam || średnia keksówka lub foremka 20cm średnicy

ciasto:
- 210g mąki pszennej
- 180g miękkiego masła
- 3 jajka
- 150g cukru
- 5 łyżek jogurtu naturalnego
- 70g suchego maku
- 2 pomarańcze
- 1 cytryna
- łyżeczka proszku do pieczenia
- szczypta soli
polewa:
- tabliczka białej czekolady
- 3 łyżki masła

Mak zalać sokiem wyciśniętym z obu pomarańczy oraz połowy cytryny.
Masło utrzeć cukrem, aż ten całkiem się rozpuści. Stopniowo dodawać jajka i dalej miksować (jeżeli masa na tym etapie się zważy, to nic). Partiami przesiać mąkę z proszkiem i solą, delikatnie mieszając ciasto. Stopniowo dodawać mak z sokiem, wymieszać i dodać skórkę otartą z jednej pomarańczy i połowy cytryny. Do masy wmieszać jogurt naturalny - tyle, aby konsystencja była odpowiednia, czyli ok. 5 łyżek.
ciasto przełożyć do foremki wyłożonej papierem do pieczenia, wyrównać i piec w 160 stopniach do suchego patyczka, czyli ok. 45min. Czekoladę rozpuścić z masłem w kąpieli wodnej i polać nią ostudzone ciasto.

4 komentarze: