.

piątek, 29 sierpnia 2014

Pierogi z kurkami (półpełnoziarniste)


Na półce w Lidlu zobaczyłam opakowanie kurek. Od razu wylądowały w koszyku, bo od dawna bardzo chciałam ich spróbować. Zaraz potem znalazły się już na patelni, a chwilę później w pysznych, jesiennych pierogach.

PIEROGI Z KURKAMI półpełnoziarniste
2 porcje

ciasto:
- 150g mąki (dałam pół na pół z pełnoziarnistą)
- ciepła woda
- szczypta soli
- łyżeczka oleju
farsz:
- dwie duże garście kurek
- ząbek czosnku
- pół małej cebulki
- łyżka masła
- sól i pieprz

Mąkę połączyć z olejem i solą. Stopniowo dolewać wody (ok. 70ml), aż powstanie elastyczne ciasto. Lekko zagnieść całość, odłożyć i przygotować farsz.
Posiekaną drobno cebulkę i czosnek podsmażyć na maśle. Dodać umyte, oczyszczone i pokrojone na mniejsze części kurki. Smażyć ok. 3-4 min, cały czas mieszając. Odstawić do lekkiego przestygnięcia.
Ciasto wałkować, wyciąć koła, nadziewać farszem i zlepiać pierogi. Gotować kilka minut w osolonej wodzie, odcedzić i podawać, np. po podsmażeniu na maśle.
Podałam z pietruszką, jogurtem i brokułem.

4 komentarze:

  1. Moje ukochane pierożki z kurkami? Cudo <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tez je kupilam, swietna inwestycja! :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierożki pierwsza klasa u mnie były w poniedzialek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. na kurki w pierogach to się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń