.

czwartek, 7 sierpnia 2014

Kotlety z kaszy jęczmiennej



Dla mnie najprostszym rozwiązaniem, kiedy nie mam pojęcia, co przygotować na obiad są wegetariańskie kotlety. Kilka propozycji się już tutaj pojawiło. Tym razem kasza jęczmienna. Dodałam suszone śliwki, bo uwielbiam wręcz połączenie słodkiego ze słonym, ale wy możecie użyć dowolnych dodatków. Szybko, zdrowo i smacznie.

KOTLETY Z KASZY JĘCZMIENNEJ z suszonymi śliwkami
2 porcje

- 300-400g ugotowanej na wodzie, przestudzonej kaszy jęczmiennej drobnej
- 1 jajko
- 3-4 łyżki kaszy manny / bułki tartej
- dowolne przyprawy: papryka, bazylia etc.
- mały ząbek czosnku
- sól i pieprz
- olej do smażenia
+ ew. 5 pokrojonych suszonych śliwek

Czosnek drobno posiekać i zeszklić na odrobinie oleju.
Kaszę dokładnie połączyć ze wszystkimi składnikami (ja dodałam dodatkowo pokrojone suszone śliwki, ale mogą to być np. posiekane warzywa). W dłoniach formować kotleciki, obtaczać w bułce tartej lub mannie i smażyć na złoty kolor na niewielkiej ilości oleju,z obu stron. Podawać najlepiej na ciepło, np. z warzywami.

Ja podałam z warzywami i ziarenkami "Słoneczne pola" od Ziarenkowo.

3 komentarze:

  1. Z jęczmiennej jeszcze przede mną, bardzo podoba mi się ostatnie zdjęcie ;3

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię kotlety z kaszy jęczmiennej :) Z gryczanej lub jaglanej są równie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń