.

czwartek, 28 sierpnia 2014

Kofta serowa, czyli kotleciki twarogowe


Takich kotlecików spróbowałam w popularnej restauracji wegetariańskiej, podane z sosem i ryżem. Posmakowały. Później jadłam podobne w pewnym barze mlecznym. Tamte nadziane były za to pieczarkami. Ja jednak postawiłam na wersję bez nadzienia, a za to z sosem pomidorowym z koperkiem. Uwielbiam wszystko co z twarogiem, więc nic dziwnego, że wyszły pyszne.
Warto spróbować. Oj, warto.

SEROWA KOFTA czyli kotleciki twarogowe

2 porcje || korzystałam z tego przepisu

kotleciki:
- 120g twarogu
- 1 duży / 2 małe ugotowane ziemniaki
- 1 jajko
- 3 łyżki mąki
- 2 łyżki kaszy manny / bułki tartej
- 1 mały drobno posiekany ząbek czosnku
- sól i pieprz
- przyprawa garam masala / gałka muszkatołowa, cynamon, kurkuma, pieprz cayenne, papryka
+ nieco oleju do smażenia
sos:
- kubeczek śmietany lub jogurtu
- 2 łyżki koncentratu pomidorowego
- 1/2 łyżeczki słodkiej papryki
- sól pieprz
- łyżka oliwy

Twaróg i ziemniaka zmielić lub zblendować. Dokładnie połączyć z pozostałymi składnikami (oprócz kaszy manny lub bułki tartej) do powstania jednolitej masy. Formować w dłoniach niewielkie kotleciki, obtaczać w kaszy mannie lub bułce i kłaść na rozgrzany olej. Smażyć z obu stron i podawać.

Składniki na sos wymieszać w rondelku i podgrzewać, aż zacznie bulgotać.

Kotleciki polałam sosem pomidorowym, posypałam koperkiem i  podałam z ryżem i warzywami.

5 komentarzy:

  1. Bardzo smacznie wygladają i ten sosik :) !

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, jak dla mnie - bomba! Muszę wypróbować :) Wytrawne serniczki bardzo mnie ciekawią.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, to musi być raj dla podniebienia! *.*

    OdpowiedzUsuń
  4. Tyle wegetarianskich kotletow, ze nie wiem na jakie sie zdecydowac! :D

    OdpowiedzUsuń