.

sobota, 5 lipca 2014

Zupa krem kukurydziana


Dziś pomysł na słonecznie żółtą zupę krem - z kukurydzy. Złociste kolby znajdziemy już na straganach, ale z powodzeniem można użyć kukurydzy z puszki (tak, jak zrobiłam to ja) i przygotować tę zupę o każdej porze roku. Jest szybka, prosta, lekka, ale syci i rozgrzewa i może być nawet wegańska, kiedy użyjecie mleczka kokosowego. To ten aromat kokosu właśnie, dodaje tej zupie "tego czegoś". Polecam!


ZUPA KREM Z KUKURYDZY
2-3 porcje

- 250g kukurydzy ugotowanej lub z puszki
- 500ml bulionu (użyłam warzywnego)
- 1 średni ziemniak
- 1 mała marchewka
- 1 mała cebulka
- łyżka masła (lub oliwy)
- łyżeczka oliwy
- 1/3 szklanki mleczka kokosowego / śmietany 18% / mleka
- 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
- 1/4 łyżeczki kurkumy
- sól i pieprz

Masło i olej rozgrzać w rondelku i zeszklić na nich posiekaną drobno cebulkę. Zalać wywarem. Dodać pokrojonego w kostkę ziemniaka i marchewkę. Warzywa gotować ok. 10 min na małym ogniu. Dodać kukurydzę, gotować 2 min i całość zmiksować na gładki krem, dolewając mleczko kokosowe lub śmietanę. Zupę doprawić. Podawać na ciepło z grzankami lub pieczywem.

4 komentarze:

  1. Wygląda zadziwiająco dobrze! *.*

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie dzisiaj zupa krem ze wszystkich warzyw i mrożonej zieleninki, jaką znalazłam w zamrażarce :-) uwielbiaaam

    OdpowiedzUsuń
  3. Musi smakować pysznie, uwielbiam kukurydzę! I ten piękny kolor ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń