.

czwartek, 10 lipca 2014

Pierożki z buraczkami i ricottą



Zapraszam po przepis na przepyszne pierożki - z ricottą i buraczkiem. Przygotowując je nie spodziewałam się zupełnie, że będą tak przepyszne, przecież to w zasadzie dwa składniki i ciasto. Nie przypuszczałam, że warte będą publikowania, a tu proszę - wyszły genialne. Najlepsze podsmażone na maśle, podane z kwaśną śmietanką. Co ciekawe, myślę, że nawet posypane cukrem, a bez pieprzu w farszu, będą dobre. Bardzo polecam!

PIEROŻKI Z RICOTTĄ I BURAKIEM
ok. 25-30 sztuk

ciasto:
- 1,5 szklanki mąki (wymieszałam pszenną z pełnoziarnistą)
- 0,5 szklanki gorącej wody
- łyżeczka oleju
- szczypta soli
farsz:
- 1 średni ugotowany burak
- pół opakowania ricotty (125g)
- sól i pieprz (chociaż myślę, że na słodko też będą dobre!)

Do mąki dodać olej i sól, a następnie stopniowo dolewać gorącej wody (tylko tyle, ile przyjmie mąka). Wyrobić gładkie ciasto i odstawić. W tym czasie buraka obrać i zetrzeć na tarce lub zmiksować. Dodać, tak przygotowane, puree do ricotty, doprawić i lekko przemieszać.
Ciasto wałkować na ok.3 mm. Wycinać szklanką koła, nakładać łyżeczką farsz i zlepiać. Wrzucać na gotujący się, osolony wrzątek. Gotować kilka minut, aż wypłyną na powierzchnię. Odcedzić. Podawać najlepiej ze śmietanką, można wcześniej odsmażyć na maśle i takie są chyba najlepsze ;)

6 komentarzy:

  1. Ale świetny pomysł zestawienia smaków :) Koniecznie do wypróbowania :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam buraczki, mam ricottę... Chyba czas na takie pierogi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają obłędnie super połączenie <3 !

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy wpis. :)))

    Pozdrawiam

    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. jeszcze nie widziałam pierogów z burakami :D ale wygląda ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie- totalna bomba! super!

    OdpowiedzUsuń