.

środa, 9 lipca 2014

Kotlety z kaszy bulgur i batata


Uznaję zasadę, że pomysłów i przepisów na wegetariańskie kotlety nigdy dość, toteż przedstawiam Wam kolejny. Tym razem dwa, może niezbyt powszechne jednak, produkty - bataty i kasza bulgur. Musiałam wykorzystać zamrożone puree z batata i w ten sposób wpadł mi do głowy pomysł na te kotlety. Proste, wegańskie, smaczne. Ja zrobiłam je mocno paprykowe, ale można użyć oczywiście dowolnych przypraw. Mam nadzieję, ze i Wam posmakują.



KOTLETY Z BULGUR I BATATA
2-3 porcje (ok.10 niedużych kotletów)

- 100g kaszy bulgur
- 150g puree z batata
- czubata łyżka mąki kukurydzianej / bułki tartej
- pól cebulki drobno posiekanej
- 1/4 średniej papryki posiekana w bardzo drobną kostkę (opcjonalnie)
- 1 łyżeczka słodkiej papryki*
- 1/2 łyżeczki ostrej papryki*
- sól i pieprz

*lub inne dowolne przyprawy
Kaszę bulgur gotujemy wg instrukcji na opakowaniu. Lepiej nieco ją rozgotować. Całkowicie wystudzić.
Posiekaną cebulkę i paprykę podsmażyć na odrobinie oliwy. Patelnię można zostawić do smażenia kotletów.
Puree z batata połączyć z kaszą i resztą składników. Z masy lepić w dłoniach kotlety. Piec do zarumienienia na natłuszczonej blaszce w 200 stopniach, albo obtoczyć w mące lub bułce tartej i smażyć na niewielkiej ilości oleju.

Podałam z brokułem z sosem czosnkowym.

4 komentarze:

  1. Rany ale wyglądają wspaniale! Mam nadzieję, że już jutro uda mi się wykorzystać przepis;)

    OdpowiedzUsuń
  2. I pomyslec, ze ja sie jeszcze za swoja wersje weganskich nie zabralam ;C
    Są przeboskie <3

    OdpowiedzUsuń