.

niedziela, 6 lipca 2014

Cukinia w cieście


Szukałam pomysłu na wykorzystanie trzech ogromnych cukinii zakupionych przez mamę. Jako pierwsze przyszło mi do głowy po prostu ją usmażyć, a najlepiej w cieście. Uwielbiam owoce w cieście, więc dlaczego cukinia, miałaby nie smakować? Jest jeszcze jedna genialna rzecz w tym przepisie - cukinia w cieście smakuje genialnie zarówno z sosem czosnkowym, jak i z miodem! 


CUKINIA SMAŻONA W CIEŚCIE

- 1 średnia cukinia
- 1 jajko
- 100g mąki (można wymieszać z pełnoziarnistą)
- 150 ml mleka (do konsystencji)
- szczypta soli
- dowolne, słodkie lub słone, dodatki do podania, np. miód, sos czosnkowy
- łyżka oleju do smażenia

Cukinię pokroić w półcentymetrowe plasterki. Składniki na ciasto zmiksować i odstawić na 15 min. Na patelni rozgrzać łyżkę oleju (można ewentualnie na suchej patelni). Plasterki cukinii maczać w cieście i smażyć do zarumienienia z obu stron.
Podawać ciepłe, np. z miodem i cynamonem lub z sosem czosnkowym lub innymi dowolnymi dodatkami.
Smacznego :-)



Embed kfjd0zix57pejdwtxe9goewzpkdqxqzz

7 komentarzy:

  1. Ja jadłem kiedyś w cieście z mąki z ciecierzycy, tzw. pakorę :) Była pyszna, więc i ta musiała być genialna!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda idealnie, smakuje pewnie o niebo lepiej! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przypomniało mi się dzieciństwo :) Robiliśmy takie w domu, a mój tata nazywał je "schabowe z cukinii":)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam cukinie w tej wersji musi byc super :)

    OdpowiedzUsuń
  5. hej,
    jaką konsystencję powinno mieć ciasto? takie rzadkie jak na naleśniki? trochę się boję, że nie "pokryje" mi cukinii, tj. spłynie zanim wrzucę na patelnię. Jakieś rady dla totalnie początkującej? :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak jak napisałaś - rzadkie naleśnikowe spłynęłoby z cukinii. konsystencja ciasto powinna przypominać jogurt albo śmietanę i ciasto powinno zostawać na plasterkach cukinii :)

      Usuń