.

środa, 4 czerwca 2014

Pierogi ze szpinakiem



 

Wreszcie zabrałam się do przygotowania domowych pierogów ze szpinakiem. Do tej pory jadłam je tylko w restauracji. Od razu przygotowywałam w dwóch wersjach - pełnoziarnistej i klasycznej, z jasnej mąki. O ile do słodkich pierogów jasne ciasto jest po prostu smaczniejsze, o tyle do tych na wytrawnie, wg mnie bardziej pasuje to razowe. Przepis jest szybki, wegetariański i naprawdę prosty, polecam :)

PIEROGI ZE SZPINAKIEM
przepis własny || 2-3 porcje

ciasto:
- 150g mąki pszennej lub pełnoziarnistej
- gorąca woda (nieco więcej niż 100ml)
- łyżka oliwy z oliwek
- szczypta soli
farsz:
- 250 mrożonego szpinaku
- 1 duży ząbek czosnku lub dwa małe
- łyżka oliwy z oliwek
- łyżka masła
- sól i pieprz
 + opcjonalnie: 3 łyżki ricotty / twarogu / sera feta / kawałek żółtego sera




Mąkę wymieszać z solą i dodać oliwy. Wlewać powoli gorącą wodę , mieszając łyżką. Zagnieść rękami gładkie elastyczne ciasto i odstawić.
Na patelni rozgrzać oliwę, wrzucić posiekany drobno czosnek i zeszklić go. Dodać szpinak i smażyć, ciągle mieszając dopóki całkiem się nie odmrozi. Dodać masło oraz doprawić. Dodać ew. ser i przełożyć do miski.
Ciasto cienko rozwałkować, wycinać koła, nakładać po łyżeczce farszu i zlepiać. gotować w osolonej wodzie. Odcedzać kilka minut po wypłynięciu na powierzchnię.

5 komentarzy:

  1. Piękne, moje ulubione po ruskich ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. oj, zdecydowanie nadzienie najlepsze!

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie wczoraj z mamą rozmawiałyśmy o pierogach ze szpinakiem. Dzięki tobie nawet nie muszę szukać przepisu :)

    OdpowiedzUsuń