.

sobota, 21 czerwca 2014

Klasyczne brownies


Czy jest jeszcze ktoś, kto choć raz nie słyszał o tym cieście? Jeżeli już, to na pewno takich osób jest niewiele. Brownie to niemal upieczona czekolada, z każdym kęsem rozpływająca się w ustach. Bardzo wilgotne i zbite ciasto, które nie ma prawa nie wyjść. Wbrew pozorom nie jest przesłodzone,a to za sprawą gorzkiej czekolady, chociaż nikt nikomu nie broni użyć i mlecznej. Zdecydowałam się na wersję podstawową, która idealnie nada się do wszelakich wariacji.
Milion przepisów w internecie, a mój będzie kolejny ;)







KLASYCZNE BROWNIES CZEKOLADOWE
foremka 25x35cm


- 200g gorzkiej czekolady min. 60% kakao
- 4 jaja
- 150g mąki pszennej
- 200g cukru*
- 150g masła
- łyżka gorzkiego kakao
- wanilia
- szczypta soli

*polecam biały wymieszać z trzcinowym

Czekoladę rozpuścić w rondelku z masłem.
Jajka zmiksować z cukrem aż do jego rozpuszczenia, dodać wanilię.
Mąkę wymieszać z kakao i solą - całość przesiać do masy jajecznej i połączyć.
Dodać przestudzoną czekoladę z masłem i dokładnie połączyć obie masy. Ciasto przelać do foremki wyłożonej papierem do pieczenia i piec ok.20 min w 180 stopniach (nie za długo, by brownie nie było suche). Przestudzić i kroić na kawałki. Można posypać cukrem pudrem.

5 komentarzy:

  1. brownie to moje ulubione ciasto!
    bo czekoladę to ja uwielbiam! :D
    porywam kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. niedawno robiłam właśnie takie babeczki, wprost idealne. oczywiście gorzka czekolada to podstawa! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja właśnie wczoraj szukałam idealnego przepisu na brownie:)

    OdpowiedzUsuń