.

poniedziałek, 23 czerwca 2014

Brownie czekoladowe bez grama mąki


Kilka dni temu pojawił się tu przepis na klasyczne brownie. Tym razem proponuje coś zupełnie innego - brownie, ale bez grama mąki (a więc jest i bezglutenowe). I bez żadnych migdałów czy orzechów. Na pewno nie urośnie i nie będzie ani trochę puszyste, a za to klejące, mokre i baaaardzo czekoladowe. No i ta chrupiąca skorupka. Ach, to ciasto naprawdę uzależnia i śmiem twierdzić, że jest jeszcze lepsze od tradycyjnego.


CZEKOLADOWE BROWNIE BEZ MĄKI
forma 25x30cm

- 170g gorzkiej czekolady min. 60% kakao
- 4 jaja
- 160g cukru
- 150g masła
- 1 łyżka kakao
- wanilia
- szczypta soli
- pół łyżeczki proszku do pieczenia (opcjonalnie)

Czekoladę rozpuścić w rondelku z masłem i kakao.
Jajka zmiksować z cukrem aż do jego rozpuszczenia, dodać wanilię.
Dodać przestudzoną czekoladę z masłem i dokładnie połączyć obie masy. Ciasto przelać do foremki wyłożonej papierem do pieczenia i piec ok.20 min w 180 stopniach (nie za długo, by brownie nie było suche). Przestudzić i kroić na kawałki. Można posypać cukrem pudrem.


9 komentarzy:

  1. Takie mokre *.* Obłęd po prostu! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa jestem smaku, wygląda na smaczne

    OdpowiedzUsuń
  3. Potrzebuję dziś czekolady - daj mi, daj!;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię taki ulepek, fajnie , że dodajesz takie przepisy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo lubię brownie:) świetnie Ci wyszło:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie ciasto do zakochania. Boskie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe , ale ile kakao ?
    Napisałaś rozpuścić czekoladę z masłem i kakao !

    OdpowiedzUsuń