.

czwartek, 1 maja 2014

Zdrowy snickers

Zdrowa wersja, prawdopodobnie najbardziej popularnego batonika na rynku. Idealna na śniadanie, do szkoły czy pracy, na deser. Wspaniale nada się na majówkę. Polecam, bo batoniki są naprawdę przepyszne, a przy tym zdrowe dla naszego organizmu ;)

ZDROWY SNICKERS
podpatrzony tutaj || jeden niewielki "bloczek" - kilka batoników

ciastko:
- 60g płatków owsianych
- 20g mąki pełnoziarnistej*
- 60ml mleka / jogurtu
karmel:
- ok.80g suszonych daktyli (namoczyć w wodzie)
- wanilia
orzechy:
- garstka (~20g) orzechów arachidowych
- szczypta soli
czekolada:
- 1/3-1/4 tabliczki rozpuszczonej czekolady LUB 2 łyżki kakao+3 łyżki płynnego oleju kokosowego+łyżka     miodu/syropu


Składniki na ciastko zmiksować w blenderze, rozwałkować na ok. 0,7cm grubości i piec w 180 stopniach do zarumienienia, ok. 15min.
Składniki na karmel zmiksować na gładki krem.
Orzechy podprażyć i posolić.
W przypadku robienia polewy z kakao i oleju - składniki wymieszać.
Na upieczony spód wysypać orzechy, przykryć masą daktylową, schłodzić w zamrażarce. Następnie polać czekoladą i schować do lodówki. Po stężeniu czekolady można kroić.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz