.

czwartek, 10 kwietnia 2014

Kukurydziane placki z brokułem i ricottą - na wiosenne dni


Do zrobienia tych placków zmobilizowała mnie chęć zrobienia na obiad czegoś z brokułami i jednoczesnego wykorzystania stojącej w lodówce ricotty. Jestem bardzo zadowolona z efektu!
Wiosennie, lekko, smacznie, a do tego bezglutenowo. Cóż, polecam, no ;)

KUKURYDZIANE PLACKI Z BROKUŁEM I RICOTTĄ
przepis własny || 1 porcja (na zdjęciu jest połowa)

- 50g mąki kukurydzianej
- 1 małe jajko
- ok. 70g jogurtu naturalnego
- kilka różyczek ugotowanego brokuła (~80g)
- płaska łyżka płatków migdałowych
- szczypta sody oczyszczonej
- 1/3 łyżeczki suszonego czosnku
- sól i pieprz
- pół opakowania ricotty (125g)

W misce wymieszać mąkę, jajko, jogurt, sodę, przyprawy i migdały. Dodać porwanego na mniejsze kawałki brokuła i wmieszać go do masy. Rozgrzać patelnię i wylewać na nią ciasto formując placki. Smażyć z obydwu stron do zarumienienia. Podawać na ciepło lub na zimno (ja zabrałam do szkoły) z ricottą i ew. pieprzem i płatkami migdałów.

5 komentarzy: