.

piątek, 21 marca 2014

Bułeczki drożdżowe z chałwą

Z niewiadomych powodów kupiłam ostatnio drożdże. Leżały tak bezczynnie w lodówce, a ja głowiłam się, co by tu z nimi wyczarować. Piekarnik odpada, niestety, a na bardziej wymyślne potrawy czasu nie było, bo historia wołała, by się jej uczyć. W lodówce zalegała także, tym razem przez mamę kupiona, chałwa. Pomysł był od razu - pyszne i szybkie, jak na drożdżowe, bułeczki. Da się je przygotować nawet na patelni, wychodzą bez zarzutu! Zapach fenomenalny, co chyba nietrudno zgadnąć. Do zjedzenia koniecznie na ciepło!


BUŁECZKI DROŻDŻOWE  Z CHAŁWĄ
przepis własny || 6 bułeczek

- 200 g mąki pszennej
- 20g świeżych drożdży
- ok. 100ml ciepłego mleka (ew. dolać więcej)
- łyżka stopionego masła /oleju
- 2 łyżki cukru
- szczypta soli
+  chałwa (ok.3 łyżki) do nadziania i sezam

W kubeczku wymieszać drożdże, cukier, łyżeczkę mąki i mleko. Odstawić w ciepłe miejsce na kilka minut.
Mąkę przesiać do miski, dodać sól. Następnie wlać przygotowany rozczyn. Mieszać łyżką, ewentualnie dolewając trochę płynu lub dosypując mąki, a następnie zagnieść gładkie ciasto. Wyrabiać je kilka minut na blacie, unikając podsypywania zbyt dużej ilości mąki.
Wyronione ciasto włożyć do miski, przykryć ściereczką i odstawić na 15min w ciepłe miejsce. Następnie podzielić je na 6 części. Każdą uformować w placek i nakładać nadzienie. Sklejać bułeczki i odstawić na kolejne 10min wyrastania.

 Każdą posmarować wodą i posypać sezamem.
Po tym czasie piec w piekarniku do zarumienienia w 180 stopniach.
Ja oczywiście dostęp do piekarnika mam ograniczony więc przygotowałam je na patelni - "smażyłam" na bardzo małym ogniu pod przykryciem, najpierw ok.15min z jednej strony, potem z drugiej dosmażyłam.


9 komentarzy:

  1. Świetne i pomysłowe, pycha! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne i pomysłowe, pycha! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie wyglądają :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się! Lubię takie bułeczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio u mnie też często pojawiają się wypieki drożdżowe, ale takich jeszcze nie próbowałam, myslę że warto!

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie bym takie zjadła! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Smacnzie się prezentuja:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie one muszą być przepyszne *.* Porywam kilka! :D

    OdpowiedzUsuń