.

czwartek, 20 lutego 2014

Wegekotlety z soczewicy



Dzisiaj kolejny pomysł na pyszne wegekotlety. Tym razem postawiłam na soczewicę. to dość dziwne, ale pierwszy raz soczewicę jadłam na słodko i na śniadanie. Tutaj, jednak, wystąpiła w zdecydowanie wytrawnym, lekko ostrym wydaniu, a przy tym naprawdę zdrowym. Zakochałam się w tych wegetariańskich kotletach!
Czatnej "korzenny pomidor", który otrzymałam we współpracy z firmą Luks Pomada idealnie dopełnił całości swoją aromatyczną nutą. Nie jest to jednak konieczny składnik i można spokojnie zastąpić go swoim ulubionym sosem.

KOTLETY Z SOCZEWICY (z mozzarellą i sałatką paprykowo-pomidorową)
wypadkowa wielu przepisów z internetu || 6 niewielkich kotlecików

- 100g soczewicy czerwonej
- 1 małe jajko
- mała cebula
- łyżeczka kaszy manny
- 1/2 łyżeczki kurkumy
- 1/3 łyżeczki chili
- sól i pieprz
- mąka / bułka tarta do obtaczania
- łyżka oleju do smażenia
- ew. 6 plasterków mozzarelli


sałatka:
- mały pomidor
-1/3 papryki
- łyżeczka oliwy z oliwek
- pół łyżeczki ziół prowansalskich
- sól

Soczewicę ugotować wg przepisu na opakowaniu, tak, by była bardzo miękka i pochłonęła całą wodę. Przestudzić ją. Dodać jajko, kaszę mannę, cebulkę pokrojoną w drobną kostkę i przyprawy. Wymieszać i formować z masy kotleciki, które następnie obtaczać w mące lub bułce tartej. Smażyć je na rozgrzanym oleju, do zarumienienia z obu stron.
 Na jeszcze gorące kłaść cienkie plasterki mozzarelli (opcjonalnie) i podawać z sałatką - warzywa pokroić w równą, dość drobną kostkę i doprawić przyprawami i oliwą.

Ja dodatkowo podałam z chutneyem (czatnejem) KORZENNY POMIDOR firmy LUKS POMADA, którego recenzję znajdziecie TU.

3 komentarze:

  1. ooo!!! Nigdy nie jadłam na słodko soczewicy... Serio!
    Chyba się skuszę :D

    A kotleciki-pyszne, robiłam podobne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam soczewicę więc te kotlety pewnie są pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis zapisany!
    Musimy wypróbować...jesteśmy ciekawe smaku:):)
    Serdeczności!!!
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń