.

poniedziałek, 3 lutego 2014

Makaron w lekkim sosie z brokułami i orzeszkami pinii


Skończył się styczeń. Już został tylko jeden krótki miesiąc zimowy (dla mnie marzec to już wiosna!). Miałam ostatnio więcej czasu i przygotowałam sobie wczoraj smaczny obiad. Już taki trochę w wiosennych klimatach, bo czyż te zielone różyczki brokuła wyglądają jak małe drzewa? Polubiłam brokuły. Nie tylko w mojej ukochanej zupie krem, którą już Wam kiedyś pokazywałam, ale także w dzisiejszej wersji - z makaronem. Serek, przyprawy i orzeszki (tak, wiem, że są drogie...) idealnie dopełniają cały smak.

TAGLIATELLE Z LEKKIM SOSEM BROKUŁAMI I ORZECHAMI PINII
przepis własny || 1 porcja

- porcja makaronu (~70g?)
- ok. 10 różyczek brokuła
- 2 łyżki kremowego serka
- pół ząbka czosnku
- łyżka oliwy z oliwek
- orzeszki pinii (ok. łyżki)
- sól, pieprz
- odrobina gałki muszkatołowej

Makaron (użyłam pełnoziarnistego) ugotować al dente i odcedzić. brokuła gotować 5 min w lekko osolonej wodzie, odcedzić. Na patelnię wlać oliwę, dodać pokrojony drobniutko czosnek, delikatnie podsmażyć. Dodać makaron i brokuła. Doprawić pieprzem i gałką muszkatołową.Wszystko dokładnie mieszać. Zdjąć patelnię z ognia i dodać serek. Wymieszać, aby połączył się z makaronem i brokułami. Jeżeli będzie tłustszy, roztopi się i łatwo będzie to zrobić. Przełożyć na talerz i posypać, podprażonymi na suchej patelni, orzeszkami pinii.

5 komentarzy:

  1. Lubię takie obiady! Brokuły <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Brokułom mówię : tak! <3 Zjadłabym ... ;) Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglada przepysznie, zapewna rowniez jest zdrowe !

    www.izabielaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie gotuję sobie brokuł :D Będzie pyszny obiadek :) Rewelacyjna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pycha, uwielbiam brokuły z makaronem i sosem :)

    OdpowiedzUsuń