.

poniedziałek, 17 lutego 2014

Kotlety bez mięsa - z kaszy gryczanej i twarogu


Wprawdzie nie jestem wegetarianką, ale mięso nieczęsto pojawia się w moim jadłospisie. Pomijając już fakt, że toleruję tylko niektóre jego rodzaje. Bardzo podobają mi się wegetariańskie przepisy na kotlety. Robiłam już jedne tutaj. Tym razem chciałam wykorzystać kaszę gryczaną pozostałą z obiadu, a przy okazji resztkę twarogu. Robiłam z mniejszej porcji, ale w przepisie podaję normalną.

KOTLETY Z KASZY GRYCZANEJ I TWAROGU
inspiracja|| ok. 8 kotletów

- ok. 300g ugotowanej kaszy gryczanej / 100g suchej
- 200g twarogu w kostce
- 2 małe jajka lub jedno bardzo duże
- łyżka kaszy manny/otrębów
- kasza manna lub bułka tarta do obtaczania
- sól i pieprz
- trochę oleju do smażenia

Nieugotowaną kaszę ugotować według przepisu na opakowaniu, przestudzić.
Twaróg rozdrobnić widelcem i doprawić. Wbić jajko i dodać kaszę. Wszystko razem rozdrobnić widelcem i dokładnie połączyć. Z masy formować kotleciki i smażyć je na rozgrzanym oleju. Przed podanie odsączyć z nadmiaru tłuszczu. Można spróbować je też upiec w piekarniku.
Podawać na ciepło. Ja przygotowałam do nich sos jogurtowo-koperkowy i podałam z ogórkiem kiszonym.

3 komentarze:

  1. Uwielbiam wegetariańskie kotlety, szczególnie te z tuńczyka w puszce ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Te kotlety są bardzooo dobre :D Ja je uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń