.

środa, 19 lutego 2014

Homemade krówki!




DOMOWE KRÓWKI
korzystałam z przepisu na Moich Wypiekach || kilkanaście cukierków

- 200ml mleka skondensowanego słodzonego
- 100g cukru
- 40g masła
- ew. wanilia, sól

Płaską foremkę wyłożyć folią spożywczą.
Wszystkie składniki umieścić w rondelku i podgrzewać ciągle mieszając, by się równomiernie "przypalało". Po chwili masa zacznie brązowieć. Kiedy uzyska "krówkowy" kolor ściągamy z gazu i szybko mieszamy. Im dłużej się gotuje, a potem miesza tym krówki będą bardziej kruche, a jeżeli za długo - będą twarde. Masę przelać d foremki i schłodzić po przestudzeniu. Następnie pokroić i podawać.


12 komentarzy:

  1. czy z tego przepisu wychodzą krówki ciągutki, czy kruche?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. napisałam, że to zależy od długości podgrzewania i mieszania - im dłużej trzymamy an ogniu i mieszamy tym wyjdą bardziej kruche :)

      Usuń
  2. dziękuję za odpowiedź, chodziło mi o te ze zdjęcia, zastanawiałam się jakie Pani wyszły :) i ile mniej więcej trwał czas ich gotowania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi wyszły miękkie ale nie ciągnące, gotowanie trwa tak do 5min

      Usuń
  3. ale super, będziemy robić jeszcze w tym tygodniu, uwielbiamy krówki !

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę spróbować zrobić domowe krówki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. sama je zrobiłaś?! Wow! Ale meeega :)

    OdpowiedzUsuń
  6. przynajmniej bez chemii :D

    OdpowiedzUsuń
  7. pyszne są, mnie wyszły kruchutkie, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię te cukierki a szczególnie te jakie są miękkawe jak karmelek. Bywa że i mam czasami chęć na te bardziej chrupiące i łamliwe. Super sprawdzają się one do pracy, dają dużo energii dzięki cukrom, tylko nie mogą być trzymane w cieple. Dziękuję za przepis na ich zrobienie, na pewno ten też wypróbuję. Obecnie robiłam już kilka w ten sposób http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-slodycze-krowki/ też są niezłe ale wypróbuje teraz przepis z tej strony, wydaje się bardzo ciekawy i mogą być jeszcze smaczniejsze, dziękuję za niego.

    OdpowiedzUsuń