.

piątek, 28 lutego 2014

Granola gryczana z cynamonem



Moja pierwsza granola w życiu. Tak, nigdy wcześniej jej nie robiłam. Na szczęście nadrobiłam zaległości i w piekarniku wylądowała blaszka pełna płatków wymieszanych z miodem, kaszą i kilkoma innymi składnikami. Cóż dla mnie połączenie gryki z cynamonem i jeszcze dodatkowo miodem jest wręcz cudowne. Najlepsze są jednak te chrupiące ziarenka kaszy. Pycha! 
Teraz rozumiem, dlaczego domowa granola cieszy się tak dużym powodzeniem, teraz rozumiem...

GRANOLA GRYCZANA Z CYNAMONEM
korzystałam z tego przepisu || 1 średni słoik

- 120g płatków owsianych (1 szklanka)
- 60g suchej kaszy gryczanej (1/4 szklanki)
- 50g płatków gryczanych (1/4 szklanki)
- 100g miodu, najlepiej gryczanego (1/8 szklanki)
- 2 łyżki oleju kokosowego lub innego
- garść posiekanych orzechów (włoskich)
- płaska łyżeczka cynamonu
- szczypta kardamonu
- szczypta soli

Oddzielnie połączyć suche i mokre składniki. Następnie dokładnie wymieszać zawartości obu misek. Masę wyłożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec ok. 30min w 150 stopniach. Co jakiś czas należy granolę przemieszać, by się nie przypaliła. Przełożyć, po wystudzeniu, do słoika.

3 komentarze:

  1. Domowa granola - jak dobrze, że poznałaś jej smak :) Tak. to jest to co lubię :D Wykorzystam ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja już zabieram się za domową granolę już od bardzoo dawna,
    a twoja wersja jest bardzo kusząca! :)

    OdpowiedzUsuń