.

piątek, 24 stycznia 2014

Najzdrowszy sos - guacamole!




Już długo w planach miałam przygotowanie tej pasty. Awokado po prostu uwielbiam - zarówno na słodko, jak i w daniach wytrawnych. Tym razem zamiast w sałatce wylądował w dzisiejszym sosie (chociaż część awokado wylądował tez w owsiance, ale to już na drugim blogu ;)
Jakie mam wrażenia? Bardzo pozytywne! Bo jak mi może nie smakować coś, czego głównym składnikiem jest awokado? Właśnie, awokado - baaardzo zdrowe, pełne wartości odżywczych.
Gdzieś wyczytałam, że ten sos znany był już przez Azteków, wiec musi rzeczywiście coś w sobie mieć...

GUACAMOLE (przepis podstawowy)
różne strony i blogi || 2-3 porcje,

- 1 dojrzałe awokado
- ząbek czosnku
- łyżka soku z cytryny lub limonki
- szczypta suszonej papryki (dałam słodkiej)
- pikantny sos tabasco (do smaku)
- sól i pieprz

  + ew. dodatki :
  -pokrojony w kostkę pomidor (bez nasion)
  -oliwa z oliwek
  -posiekana kolendra lub pietruszka
  -posiekana drobno cebula

Awokado rozgnieść widelcem. Dodać pozostałe składniki i dokładnie połączyć. Podawać jako dodatek do przekąsek. Mi bardzo posmakował po prostu z chlebem, do kanapki. Przechowywać w lodówce.


Embed mivrfqzqwdvoukgmrlolr7idbz0ykqzz

1 komentarz:

  1. Tego właśnie szukałam :D Teraz muszę poczekać jak moje awokado będzie gotowe do spożycia i zabieram się za guacamole :) Dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń