.

sobota, 25 stycznia 2014

Masło z... bananów


Kiedy tylko zobaczyłam ten przepis i tytuł "masło bananowe" od razu wiedziałam, że kiedyś będę musiała je zrobić. Przygotowanie proste, składniki zresztą też, wegańskie, więc dlaczego nie? To taki trochę dżem z bananów, ale o zupełnie innej konsystencji, właśnie takiej maślano-kremowej. Mi wyszedł jaśniejszy, ponieważ nie użyłam ciemnego cukru, a jedynie trzcinowy.
Dla wielbicieli bananów i słodkiego, chociaż po dodaniu chili, czuć tę lekką ostrość. Aromatyczne przyprawy też oczywiście dodają smaku.

MASŁO BANANOWE
przepis z tego bloga || ok. 250g kremu

- 2 banany
- sok z 2/3 cytryny lub limonki
- 30g brązowego cukru
- 1/3 łyżeczki cynamonu
- 1/3 łyżeczki kardamonu
- szczypta gałki muszkatołowej
- szczypta soli
- ew. wanilia lub chili

Wszystkie składniki umieścić w rondelku i włączyć gaz. Doprowadzić do wrzenia, po czym zmniejszyć gaz na jak najmniejszy i trzymać na nim przez ok 20min, często mieszając drewnianą łyżką, aż masa bardzo zgęstnieje, a kawałki bananów rozpadną się. Przełożyć do miseczki lub słoika. Można pasteryzować. Ja zrobiłam mało więc tylko wstawiłam do lodówki.

6 komentarzy: