.

czwartek, 30 stycznia 2014

Lemon curd idealny





Ten krem był już w moich planach od dawien dawna... W końcu obiecałam sobie i w ostatnią sobotę w ruch poszły cytryny i jajka. Przepisów w internecie trochę jest. Są takie z masłem, są i bez, są z mąką ziemniaczaną i bez niej, na całych jajkach i na żółtkach...
 Skończyło się tak, że zrobiłam trzy wersje na raz. Pierwsza miała być "light", tzn. bez masła i z mniejszą ilością cukru, druga, natomiast, w wersji klasycznej. Zrobiłam obie, ale z żadnej nie byłam w pełni zadowolona i zdecydowałam się na coś pomiędzy - przygotowałam wersję optymalną - z odrobiną masła, trochę słodszą i bez mąki ziemniaczanej, która niepotrzebnie robi z kremu takie "kluski". Wyszła kremowa, lekko kwaskowa, nieprzesłodzona, ale tez nie wykrzywia buzi podczas jedzenia.
Sami zdecydujcie, którą zrobicie, ale dla mnie najlepsza jest ta ostatnia :)


LEMON CURD (trzy wersje)
wypadkowa różnych przepisów z internetu || ok.2/3 szklanki



KLASYCZNY:                              
- sok i skórka z 1,5 cytryny      
- 40g masła                                  
- 50g cukru                                  
- 1 żółtko                                      
- 1 jajko            
LIGHT:                                      
- sok i skórka z 1,5 cytryny      
- płaska łyżeczka mąki ziemniaczanej             
- 20g cukru trzcinowego              
- 1 żółtko                                    
- 1 jajko                                       
- sok i skórka z 1,5 cytryny        
WERSJA WG MNIE NAJLEPSZA
- sok i skórka  z 1,5 cytryny
- 1 jajko  
- 1 żółtko
- 30g cukru trzcinowego
- 20g masła


Do wszystkich wersji jest taki sam przepis. Wszystkie składniki umieścić w rondelku i rozmieszać trzepaczką. Postawić na najmniejszym ogniu i podgrzewać ciągle energicznie mieszając. Gdy zgęstnieje przełożyć do innego naczynia (jeżeli będzie grudkowaty można go zmiksować lub przetrzeć przez sito) i po ostygnięciu przechowywać w lodówce, do kilku dni.

2 komentarze:

  1. Ja wybieram LIGHT ! Aczkolwiek ostatnio zrobiłam go do tarty w wersji klasycznej lecz z innego przepisu i wyszło równie powalająco :) Możesz zobaczyć przepis na moim blogu .

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię go dodawać do tarty z jabłkami

    OdpowiedzUsuń