.

piątek, 3 stycznia 2014

Lekka i zdrowa - zupa krem brokułowa



W dzieciństwie tej zupy szczerze nienawidziłam. Być może za jej kolor, gęstość, "warzywność". Być może przez to, że nigdy nie była dobrze doprawiona, przez co jej smak był mdły i zupełnie nieatrakcyjny dla grymaszącego przy stola dziecka, jak ja. Ale, jak wiadomo, smaki się człowiekowi zmieniają (chyba co 7 lat?) i teraz jem tę zupę z wielką ochotą, z pysznymi dodatkami. I skoro jeszcze jest zdrowa, to  śmiało można dolać sobie dokładkę. ;) Jej kolor przywołuje na myśl zbliżającą się wiosnę. Tak, w styczniu ;)

BROKUŁOWA ZUPA KREM
przepis domowy || garnek zupy

-1 brokuł (może być mrożony)
-1 marchew
-1 pietruszka
-1/3 selera
- kawałek pora
-1/3 szklanki mleka (ew. wody)
- płaska łyżka mąki (użyłam kukurydzianej)
- sól, pieprz i inne przyprawy, polecam czosnek, chili, natkę pietruszki

Marchew, pietruszkę, seler i por obrać i umyć. Pokroić na kilka części i wrzucić do garnka. Dolać 1l wody, posolić i włączyć palnik. Powinno się gotować pod przykryciem, aż warzywa zmiękną, ok. 10 min po zagotowaniu. W tym czasie poobierać i umyć brokuła. Pora i brokuła wrzucić do gotujących się warzyw. Gotować ok. 15min. Zmiksować na gładki krem. W mleku lub wodzie rozmieszać mąkę i dolać do zupy. Dogotować, mieszając, aż zgęstnieje. Dolewanie mąki z mlekiem jest w sumie opcjonalne, ale sprawia, że zupa jest delikatniejsza. Doprawić. Podawać z pieczywem, grzankami, groszkiem ptysiowym oraz np. śmietaną czy startym serem wedle upodobań. Smacznego :)


Zimowe zupy

2 komentarze:

  1. Krem brokułowy to był pierwszy krem jaki w życiu zrobiłam i od razu go pokochałam, jest przepyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To będzie pierwszy krem jaki zrobię :) ! hehe jak brokuły potanieją :D Ostatnio dzień przed wigilią chciałam zakupić na rynku brokuł - było tylko jedno stoisko gdzie można było je zakupić. Małe, fajne sztuki - cena za sztukę 9 zł ;p;p SZOK :)

    OdpowiedzUsuń