.

poniedziałek, 27 stycznia 2014

Domowe mleko migdałowe

Zanim przepis... Jak pewnie niektórzy zauważyli, udało mi się wreszcie zmienić wygląd bloga. Poprzedni zanadto mnie przytłaczał. Teraz jest bardziej lekko i przejrzyście. Obrazek w nagłówku mojego autorstwa :) Jak Wam się tu teraz podoba?









Przy okazji którejś z ostatnich nominacji, na które odpowiadałam an śniadaniowcu, pisałam, że chciałbym spróbować mleka orzechowego. Wczoraj przygotowałam też gofry z użyciem mleka migdałowego. Przeszukałam trochę internet i prędko podjęłam decyzję - zrobię je sama. Wyznaję przecież zasadę, że domowe zawsze lepsze. Jakie odczucia? Powiem od razu - do powtórzenia. Już mam w głowie pomysły na wykorzystanie tego wegańskiego zamiennika mleka krowiego... 


DOMOWE MLEKO MIGDAŁOWE
korzystałam z różnych stron w internecie || ok. 700ml

- 100g migdałów
- woda

Jeżeli migdały mają skórki, należy się ich pozbyć, namaczając migdały we wrzątku przez kilka minut, a potem zdejmując skórki.
Migdały zalać wodą i odstawić na noc (min. 8 godzin). Rano odcedzić je dolać ok 700ml przegotowanej letniej wody lub wody źródlanej i miksować kilka minut. Na sitku ułożyć szmatkę lub kilkakrotnie złożoną gazę. Sitko umieścić na dużym naczyniu i powoli wlewać mleko, mieszając łyżką. Następnie dokładnie odcisnąć migdałową papkę przez szmatkę. Mleko jest gotowe. Należy przechowywać je w lodówce. Papkę można wykorzystać do innych dań.

2 komentarze:

  1. Na pewno smaczniejsze od kupnego! Może kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń