.

niedziela, 8 grudnia 2013

Obiad bez mięsa? Kotlety jajeczne


Miał być szybki obiad. Nie było jednak na niego pomysłu. Poza tym, nie zawsze ma się ochotę na danie, którego głównym składnikiem jest mięso. Tak w głowie zrodził się pomysł na kotlety jajeczne.  Szybkie przeszukanie internetu, kilkanaście minut i gotowe. Robiła takie kiedyś moja babcia i choć nie za bardzo mi posmakowały, to postanowiłam spróbować jeszcze raz. No, i przekonałam się do nich. Podałam je z pomidorowym ryżem.

KOTLETY JAJECZNE
korzystałam z tego przepisu || (2-3 porcje, ok. 8 szt)

- 5 jajek ugotowanych na twardo
- 1 jajko surowe
- 2 płaskie łyżki kaszy manny (ew. otrębów, bułki tartej)
- szczypiorek
- sól i pieprz
- trochę oleju do smażenia

Ugotowane jajka drobno pokroić. Dodać surowe, wraz z przyprawami i szczypiorkiem, wcześniej również posiekanym. Wymieszać, tworząc zwięzłą masę. W rękach formować kotleciki, obtaczać w bułce tartej lub kaszy manny. Na patelni rozgrzać olej i smażyć na nim kotleciki z obu stron, do złotego koloru. Nadmiar tłuszczu można odsączyć na papierowym ręczniku.

6 komentarzy:

  1. Na pewno smacna propozycja ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Znakomity pomysł na obiad, bardzo je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiem, wiem fajnie jest zobaczyć, że prezenty przesłane przez nas sprawiły tyle radości drugiej osobie :) Twój prezent jest MEGA :) hehe "zakochałam" się w tym kubku :) Dziękuję raz jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbam takie kotleciki z sosem pieczarkowym <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam! ja obtaczam u ugniecionych płatkach, podaję z warzywami gotowanymi z ryżem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń