.

niedziela, 10 listopada 2013

Budyń kokosowy


Propozycja na wykorzystanie popularnej, ostatnimi czasy, mąki kokosowej. Coś specjalnie, tylko dla fanów kokosa, no i budyniów. Smakiem przypomina znane wszystkim trufelki kokosowe z migdałami. Wspaniale smakuje z białą czekoladą. Taki niebiański deser na jesienno-zimową porę...

BUDYŃ KOKOSOWY
przpis własny || 1 porcja

- 200ml mleka
- 15g mąki kokosowej
- 10g mąki ziemniaczanej
- łyżeczka cukru (lub zamiennika)
- łyżeczka masła (opcjonalnie)
  +dodatki do podania (polecam migdały, orzechy, białą czekoladę)

 Suche składniki wymieszać dokładnie w szklance. Dolać do tego trochę mleka, by stworzyć papkę. Resztę mleka zagotować. Przełożyć do gotującego się masę ze szklanki i gotować ciągle mieszając trzepaczką, do osiągnięcia budyniu. Dodać masło i wmieszać. Przelać budyń do naczynia i podawać na ciepło lub po schłodzeniu w lodówce. Najlepiej z dodatkami.

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam wszystko kokosowe, kremowy i pyszny!! Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, pyszny musiał być :)
    O mące kokosowej nie słyszałam...

    OdpowiedzUsuń
  3. nareszcie ktoś zauważył te cudne kropelki miodu na czekoladzie! xdd

    OdpowiedzUsuń
  4. Zamiast maki ziemniaczanej dodałam kukurydziana. Trochę cynamonu, karobu, musu z jabłek + żółtko i wyszło pychotka :)
    Dzięki za przepis, tego szukałam na dzisiejsze -i nie tylko- śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja troszkę zmodyfikowałam przepis, mianowicie zamiast mąki ziemniaczanej, dodałam łyżkę mielonego lnu, 2 łyżki mąki kokosowej, łyżkę mleka kokosowego z puszki i wodę (na oko 200-250 ml). Do tego odżywka białkowa dla smaku (ciasteczkowa <3)
    Również wyszło :) dobre na słodką kolację! Podejrzewam, że w oparciu o te składniki można zrobić panna cotte :)

    OdpowiedzUsuń