.

czwartek, 4 lipca 2013

Muffinki z białej fasoli bez mąki, cukru i tłuszczu


Był już jeden zdrowy wypiek z czerwonej fasoli, a teraz zapraszam na muffinki z białej fasoli. Są jeszcze lepsze! Nie zawierają mąki, cukru ani tłuszczu . Są pyszne, smakują jak biszkopt i polecam je jeść se słodkim dodatkiem. Z przepisu wychodzi siedem babeczek i właściwie możecie zjeść większość z nich na śniadanie, bo maja ok 120kcal/100g  ;) Kombinujcie z dodatkami - owoce, czekolada, orzechy...  I dajcie komuś spróbować czy wyczuł fasolę!

MUFFINKI Z BIAŁEJ FASOLI
przepis własny || 7 małych muffinek

- puszka białej fasoli (240g)
- 3 jajka
- 3 łyżki twarożku kremowego / jogurtu
- 2 łyżki otrębów pszennych
- 2-4 łyżki ksylitolu (lub inne słodzidło)
- szczypta soli i proszku sody oczyszczonej
- dowolne dodatki smakowe, aromaty (ja troszkę cukru z wanilią)

Fasolę dokładnie przepłukać, odsączyć na sitku i zmiksować z resztą składników. Przelać do foremek i piec maks. 30min w 180 stopniach (kontrolować stan upieczenia patyczkiem, bo to zależy od piekarnika i foremek).


Przepis dodałam do akcji "Dietetyczne słodkości"

4 komentarze:

  1. połączenie twarożku mnie intryguje - takich nie próbowałam, ale wszystko przede mną :)

    (a tak swoją drogą polecam słoikom zrobić długą kąpiel we wrzątku z płynem do mycia naczyń - sprawdza się ;D )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twarożek jest tylko do połączenia składników w ogóle go nie czuc.
      Dzieki za pomysł.

      Usuń
  2. uwielbiam fasolowe wypieki, dopiero ostatnio je odkryłam :) z pewnością takie babeczki zagoszczą wkrótce w mojej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przejrzałam Twoje blogi i nie wiem jak mogłam wcześniej tu nie trafić. Masz fantastyczne pomysły i przepisy. Dodane już do ulubionych :D

    OdpowiedzUsuń