.

piątek, 14 czerwca 2013

Pierogi pełnoziarniste

Podstawowy przepis bez użycia jajka


Kolejna zdrowsza wersja tradycyjnego dania. Te pierogi dają zdecydowanie ciekawszy smak i nadają się zarówno do słodkiego jak i słonego farszu. Ja, często nadziewam je suszonymi śliwkami lub twarogiem cynamonowym. Pamiętajcie, że mąka razowa, nie jest tak elastyczna jak pszenna. Mimo to, ciasto wspaniale się wyrabia, a pierogi wychodzą piękne. Polecam, bo pomimo, że są "inne" to naprawdę smaczne i godne eksperymentów. 

PIEROGI PEŁNOZIARNISTE
przepis domowy || dużo pierogów/ w zależności od grubości ciasta/ok. 3 porcje

- 200g mąki pszennej razowej/graham + do podsypywania.
- 100g mąki pszennej jasnej
- ok.250ml gorącej wody
- szczypta soli
- duża łyżka masła lub oleju

W rondelku roztopić masło, do jego, a następnie dodać do mąk wsypanych z solą do dużej miski. Wlać wodę. Lekko zamieszać. Zagnieść gładkie elastyczne ciasto. Podsypywać mąką, by się nie kleiło, ale nie za dużo, by ciasto nie było twarde. 
Rozwałkować dość cienko i wycinać kółka. Napełniać farszem (ja powkładałam suszone śliwki) dowolnie sklejać i wrzucać do gotującej się i osolonej wody. Gotować jeszcze chwilę po wypłynięciu na powierzchnię. Podawać.

6 komentarzy:

  1. O jejku, co za cudowne pierogi :) Nigdy nie jadłam czekoladowych, ale czuję, że w ich smaku nietrudno się zakochać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. coś mi chyba umknęło, ale gdzie tu widzisz czekoladę...? chociaż pomysł zacne ;)

      Ja ostatnio robiłam z razowego ciasta i nadziałam szpinakiem i kozim serem.. Polecam!!!

      Usuń
    3. biała i mlecna czekolada so lekko posmarowane na ostatnim zdjeciu, sliwki sa bardzo slodkie wiec dalam malo

      Usuń
  2. fajny pomysł z takimi razowymi pierożkami, śliwka do nich idealnie pasuje. Będę musiała wypróbować... jestem zainspirowana :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam, bardzo lubię takiego smaczne i zdrowe wersje pierogów ;)

    OdpowiedzUsuń