.

środa, 26 czerwca 2013

Kurczak w maśle orzechowym




Uwielbiasz masło orzechowe, ale masz dość jedzenia go na słodko, np. w owsiance czy na chlebie? Jeżeli tak to ten przepis jest dla Ciebie. Pyszny, szybki obiad. Słodycz, "orzechowość i nuta ostrości.  Nie wiem dokładnie jakimi blogami się inspirowałam, ale ten konkretny przepis jest wymyślony przeze mnie. Polecam podawać kurczaka z ryżem, najlepiej brązowym oraz np. gotowaną marchewką.


KURCZAK W MAŚLE ORZECHOWYM
przepis własny || 1 porcja

- filet z kurczaka
- łyżeczka oliwy, ząbek czosnku (opcjonalnie)
- ok. pół szklanki mleka
- pół łyżeczki mąki ziemniaczanej (naprawdę szczyptę)
- łyżka masła orzechowego (najlepiej z kawałkami orzechów)
- przyprawy: sól, pieprz, przyprawa typu "gyros", słodka/ostra papryka, curry...
   + opcjonalnie: łyżka kukurydzy z puszki

Kurczaka kroimy w kostkę i podsmażamy na patelni, z oliwa i czosnkiem lub bez (ja jednak polecam dodać). Do rondelka wlewamy mleko, zostawiając w szklance odrobinę, w której mieszamy mąkę ziemniaczaną, doprawiamy. Dodajemy kurczaka i gdy zaczyna się gotować wlewamy mleko z mąką. Energicznie mieszamy i gotujemy na malutkim ogniu. Gdy mleko się lekko zredukuje i osiągniemy pożądaną konsystencję, dodajemy masło orzechowe i ewentualnie kukurydzę. Chwilkę gotujemy i mieszamy do rozpuszczenia się masła. Masa zgęstnieje, więc można ewentualnie, gdy będzie za gęsta, dolać odrobinę mleka.
Zdjąć z ognia i podawać, np. z ryżem, makaronem...

Smacznego!

2 komentarze:

  1. muszę zrobić! robię często coś w stylu chińszczyzny z masłem orzechowym.. ale sosu z mleka jeszcze nie robiłam :) będzie jutro na obiad :D

    OdpowiedzUsuń
  2. http://littlebrainchild.blogspot.com/2012/08/315-obiad-nr8-pulpety-w-sosie.html tutaj podpatrzyłam ten patent. Ilosć sosu wedle uznania mozna regulowac oczywiście

    OdpowiedzUsuń