.

czwartek, 20 czerwca 2013

Ciasto kakaowe z fasoli

Zaskakująco dobre



Pomysł na ciasto z fasoli pojawił się już dawno w internecie, a ja dopiero teraz się za nie zabrałam i pojawiało się już na moim drugim blogu. Obiecałam przepis.
Nie jest to może ptyś z bitą śmietaną, ale jest zdrowe i naprawdę smaczne. Zyskuje wiele w połączeniu ze słodkim dżemem, lodami, albo chociaż serkiem lub jogurtem.

KAKAOWE CIASTO Z FASOLI
korzystałam z różnych przepisów z internetu || mała forma

- 200g czerwonej fasoli (z puszki lub ugotowanej), zmiksowanej na puree
- pół banana
- 3 małe jajka
- kilka łyżek (ok. 4) otrębów, np. pszennych
- 2 łyżki twarożku lub jogurtu
- szczypta soli
- cukier lub zamiennik, wedle uznania
- pół łyżeczki proszku do pieczenia
- kakao, wedle uznania (ok. 2 łyżki)
- dowolny aromat, cynamon, orzechy, bakalie

Banana zmiksować. Wszystkie składniki wymieszać i przełożyć do wyłożonej papierem do pieczenia blachy. Piec ok. 45min w 180 stopniach (należy kontrolować stan upieczenia)



Przepis dodałam do akcji "Dietetyczne słodkości"

3 komentarze:

  1. Robiłam ostatnio z ciecierzycy :) Koniecznie muszę wypróbować z fasoli! INSPIRUJESZ!

    OdpowiedzUsuń
  2. robię zazwyczaj z bardzo podobnego przepisu i bardzo je lubię.
    Polecam podawać z gruszkami z puszki, takimi w syropie.. Nie wiem, co w tym jest, ale mi to połączenie smaków wybitnie pasuje :)))

    OdpowiedzUsuń