.

sobota, 25 maja 2013

Ryż brązowy z kurczakiem i warzywami


Dziecinnie prosty i zdrowy pomysł na obiad lub kolację, którego podstawą jest ryż. Wszystko robimy na jednej patelni, by wszystko nabrało smaku. Danie jest bardzo smaczne, aromatyczne, ale lekkie, idealne na lato. Wybrałam ryż brązowy, by było bardziej wartościowe, ale z powodzeniem można wykorzystać biały. Polecam dodać ulubione przyprawy, w przepisie podałam te podstawowe.

RYŻ Z KURCZAKIEM I WARZYWAMI
przepis własny || 2 duże porcje lub 3 małe

- 100g (woreczek) ryżu brązowego
- 2  małe lub 1 duża pierś z kurczaka
- pół opakowania warzyw na patelnię*
- ząbek czosnku
- 1-2 łyżki oliwy z oliwek
- przyprawy: sól, curry, bazylia, oregano, mielona papryka

Ryż ugotować według przepisu na opakowaniu.
Kurczaka pokroić na niewielkie kawałki 
Na patelnię wlać oliwę i wkroić ząbek czosnku. Lekko podsmażyć, położyć kawałki kurczaka i na to warzywa. Smażyć na niewielkim ogniu (dobrze jest pod przykryciem), aż kurczak nie będzie surowy, a warzywa zamrożone. Wtedy wsypać ryż i dokładnie wymieszać. Smażyć ok. 1 minutę i dodać przyprawy.
Przemieszać, wyłączyć gaz i zostawić na chwilę. Podawać przyozdobione listkami pietruszki lub bazylii.
*użyłam takiej z cukinią


2 komentarze:


  1. Co oznaczaq gwiazdka przy warzywach na patelnie? którą mieszankę wybrać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można użyć dowolnej, ulubioenj, ja dałam chyba taką z cukinią :)

      Usuń