.

piątek, 24 maja 2013

Pierogi z serem

Słodkie wspomnienie z dzieciństwa.




Danie często podawane w przedszkolach, dostępne na stoiskach garmażeryjnych, wszystkim znane.
Idealne na słodki letni obiad. Nie są trudne w przygotowaniu, a pyszne. Mi kojarzą się z dzieciństwem, podane z masełkiem i cukrem. Równie dobrze pasuje do nich śmietana, czy jogurt, np. owocowy, truskawki, jagody... Do farszu można dodać również skórki pomarańczowej lub rodzynek dla wzbogacenia smaku. Najlepiej smakują z masłem i cukrem...

PIEROGI Z SEREM
przepis domowy || duża ilość pierogów / w zależności od grubości rozwałkowania ciasta


- ciasto na pierogi, z TEGO przepisu
farsz:
- 300g twarogu półtłustego w kostce
- 1 żółtko
- 2 łyżki cukru

opcjonalnie:
- rodzynki
- pół łyżeczki cynamonu
- skórka pomarańczowa
- aromat



Ciasto przygotować według przepisu.
Zmielić lub przetrzeć przez sito twaróg. dodać żółtko, cukier i ewentualnie pozostałe dodatki. Na wycięte kółka nakładać farsz (dobrze jest go wcześniej schłodzić w lodówce) i dowolnie zlepiać. Gotować w osolonej wodzie, jeszcze chwilę po wypłynięciu. Wyjmować łyżką cedzakową. Podawać np. ze śmietaną lub masłem i cukrem, owocami itp.

1 komentarz:

  1. Wyglądają bardzo smacznie.
    Dziękuję za udział w mojej akcji.
    Pozdrawiam,
    Moje Kulinarne Rozterki

    OdpowiedzUsuń